פתרונות לכאבי גב

מתי ללכת לאורטופד בגלל כאבי גב?

בשלב מסוים בחיים כאבים בגב יכולים להתפתח מכאב קל לייסורים לא קלים, המשפיעים על הפעילויות היומיומיות.

בין אם זה נובע מיציבה לקויה, מאמץ הקשור לספורט בגב העליון, או כאב רחב יותר הקשור להזדקנות או פציעה חמורה, כאבי גב מתמשכים יכולים להשפיע עמוקות על חיי האדם.

בעוד שרוב המקרים של כאבי גב חולפים תוך מספר חודשים, כ-5% מהאנשים עשויים להזדקק להתערבות רפואית.
שקלו להתייעץ עם מומחה אורטופדי אם:

  • הכאב נמשך מעבר ל-7 ימים: אם אי הנוחות בגב נמשכת מעבר לשבוע למרות אמצעי טיפול עצמי או מנוחה.
  • הקרנת כאב לפלג הגוף התחתון: אם הכאב מתפשט לחצי התחתון של הגוף, מה שמוביל לתחושות של חוסר תחושה או עקצוץ ברגליים או בהונות.
  • השפעה על הפעילויות היומיומיות: אם הכאב פוגע ביכולתך לבצע משימות יומיומיות קבועות, מה שגורם למגבלות משמעותיות בתנועה או בתפקוד.

כאשר כאבי גב מפגינים תסמינים מתמשכים או מחמירים אלו, פנייה לאבחון מאורטופד יכולה לספק טיפול מיוחד ותובנות לגבי ניהול וטיפול במצב יעיל.

ייעוץ אורטופדי לכאבי גב

מומחה אורטופדי יכול להעריך כאבי גב מתמשכים כדי לקבוע את הסיבה הבסיסית שלו ואת הטיפול המתאים.

אורטופדים מתמקדים בעיקר בבריאות העצמות והמפרקים, ומתייחסים לדאגות ופציעות שונות הקשורות לגב. אם חששות לגבי הליכים כירורגיים מונעים ממך לפנות להערכה, דע כי מנתחים אורטופדים רבים משתמשים בשיטות לא פולשניות כדי להקל על כאבי גב ועשויים להציע חלופות לניתוח.

טיפולים לא פולשניים המומלצים על ידי מומחים אורטופדיים כוללים פיזיותרפיה, תרופות כאב שנקבעו או מרפי שרירים. עם זאת, הסתמכות על שיכוך כאבים דרך הפה בלבד עשויה להסוות בעיה בסיסית, ועלולה לעכב הליך הכרחי.

אם רופא אורטופדי סבור שמצבך לא יפתר ללא התערבות, הוא עשוי להמליץ על הערכה נוספת ולדון באפשרויות טיפול שונות, בשאיפה להתאים את הגישה לצרכים הספציפיים שלך.

בחירה בין רופא אורטופד לכירופרקט לכאבי גב

כאשר מתמודדים עם כאבי גב, אנשים מתלבטים לעתים קרובות אם להתייעץ עם כירופרקט או רופא אורטופדי. למרות כמה קווי דמיון, מומחים אלה שונים באופן משמעותי. הבחנה עיקרית טמונה בהיקף העיסוק שלהם: לכירופרקטורים אין סמכות לרשום תרופות או לבצע הליכים כירורגיים.

כירופרקטורים מתמקדים בעיקר בהתאמה מחדש של עמוד השדרה כדי לטפל בבעיות מערכת העצבים. אם הכאב נמשך או דורש התערבות כירורגית, הם בדרך כלל מפנים מטופלים לרופאים אורטופדים. בנוסף, טיפול כירופרקטי עשוי להתמקד בבעיות בריאותיות שונות מעבר לתחומים האורטופדיים, כולל מיגרנות, אלרגיות ונוקשות מפרקים בכל הגוף.

במקרים של פציעה חריפה או כאב מתמשך ובלתי ניתן לניהול, יש לפנות מיד להערכה אצל אורטופד. תסמינים כמו חוסר תחושה ברגליים, נפיחות או אדמומיות בגב וירידה בלתי מוסברת במשקל מחייבים התייחסות מיידית של מומחה אורטופדי. לכל שאלה או חשש, מומלץ לפנות לרופא הראשי שלך לקבלת הכוונה.

מילים אחרונות

לידיעתך, המידע המופיע במאמר זה מיועד למטרות חינוכיות בלבד. אין לראות בזה תחליף לייעוץ או שיקול דעת של איש מקצוע בתחום הבריאות. התייעצו תמיד עם הרופא שלכם לפני קבלת החלטות על סמך המידע שנרכש כאן או ממשאבים רפואיים חינוכיים אחרים

מאמרים נוספים בתחום
עגלה
דילוג לתוכן